AN/CPN4 eller AN/MPN11. (Prefix: AN/ = Joint US Army-Navy Nomenclature System
Installation Location Letter: C = Air Transportable
Equipment Type Letter: P = Radar
Equipment Purpose Letter: N = Navigation Aid
Model Number: -4 = 4th system of this type, original pattern (M - Ground, Mobile - i MPN-11)
AN/CPN4 eller AN/MPN11. (Prefix: AN/ = Joint US Army-Navy Nomenclature System
Installation Location Letter: C = Air Transportable
Equipment Type Letter: P = Radar
Equipment Purpose Letter: N = Navigation Aid
Model Number: -4 = 4th system of this type, original pattern (M - Ground, Mobile - i MPN-11)
Oscar-Kilo-Whisky - er du der?
GCA landingsradaren er nedlagt. På DR Bonanza er der en spændende rekonstruktion af "Oscar Kilo Whisky" 's mareridt i skyer (Piloten kunne ikke flyve instrumentflyvning). MJ Peter Appel og SSG Milo fik ham sikkert ned på FSN Værløse.
https://www.dr.dk/bonanza/serie/193/dokumentar/68638/oscar-kilo-whisky---er-du-der
Australsk GCA
CPN eller MPN var den "samme" radar. Men CPN var boltet sammen og MPN svejset. Så i MPN'en kunne det ikke regne ind! Til gengæld kunne vandet løbe hurtigere ud af CPN'en. Støtterne på billedet skulle hindre vindpåvirkning. Over 40? knobs vind standsede man "Search" antennen. (Bemærk Folkevognen).
Australsk GCA
Her er endnu en australsk GCA med en Diamond T "trækker". Når man skiftede bane skulle de to trailere flyttes. Radaren "kiggede" kun i en smal sektor. Det var tidskrævende og krævede nøjagtighed. Baneskiftsproblemet blev løst i Danmark elegant med en drejeskive og en "fodervogn" til at trække radaren i ny stilling.